Методичні матеріали для вчителів: STEM-освіта, STEM-уроки, STEM-проекти, STEM-квести, наукові STEM-ігри | ||
О.О.Хромчихіна, О.Б.Кармаліт. У посібнику представлено досвід впровадження STEM-освіти у початковій школі. Докладно розглянуто теоретичні аспекти і подано найрізноманітніший практичний матеріал: STEM-уроки, STEM-проекти, STEM-квести, наукові STEM-ігри і вікторини для школярів 1–4 класів. Частина матеріалів запропонована для копіювання і використання учнями. Запропоновано QR-коди з посиланнями на відеоматеріали до уроків. Матеріали посібника призначені для планування і проведення уроків, виховних заходів, роботи шкільних таборів, дослідницької та проектної діяльності учнів за STEM-напрямами. | Вид-во Основа https://www.yakaboo.ua/posibnik-dlja-vchitelja-stem-proekti-dlja-pochatkovoi-shkoli.html | |
| К.Мульганов, С.Пустільник. STEM-освіта передбачає комплексне поєднання науки, техніки, інженерії та математики, а основною її перевагою є практичне застосування набутих знань. У збірнику розкривається важливе значення закладів позашкільної освіти в розвитку SТЕМ-освіти та робототехніки як її напряму. За основу взято систему роботи Центру творчості дітей та юнацтва в межах реалізації проєкту «STEM-лабораторія — навчання в умовах свободи», де робототехніку вивчають у Студії розробки інноваційних пристроїв «Евріка». Видання рекомендоване для керівників гуртків, методистів закладів позашкільної освіти та педагогів закладів загальної середньої освіти, — усіх тих, хто впроваджує STEM-освіту за допомогою вивчення робототехніки. | Вид-во “Шкільний світ” https://www.yakaboo.ua/ua/robototehnika-stem-osvita.html#tab-attributes |
https://shop.talantbooks.com.ua/kvest-stem/ Серія книг квест STEM: “Дивовижні атоми та хаос матерії” “Інструменти, роботизація і безліч гаджетів” “Чудові числа і круті розрахунки” “Фантастичні сили і неймовірні машини” Команда талановитих науковців знайомить читачів із дивовижним світом відкриттів та дослідів. У цій книзі ти знайдеш експерименти, що відкриють цікавий науковий світ у повсякденному житті. Ти зможеш зробити власний компас, стати геологом і вивчати гірські породи, зробити вулкан вдома і спостерігати за дощем у склянці… А ще дізнаєшся багато цікавинок і напевно відкриєш у собі талант ученого. | Вид-во Основа https://shop.talantbooks.com.ua/stem.-komplekt-z-4-kh-knig/4450/ | |
У посібнику подано досвід розкриття наскрізної лінії «Підприємливість та фінансова грамотність» засобами інтегрованих проектів для учнів 5–11-х класів. Автори показали, як на уроках різних навчальних дисциплін формувати підприємницьку і фінансову компетентність. Матеріали видання можуть бути використані для планування і проведення інтегрованих уроків, виховних та позакласних заходів. Для вчителів основ економіки, основ підприємництва, фінансової грамотності, основ споживчих знань, трудового навчання та технологій, інформатики, математики, фізики, історії, географії, біології, основ здоров’я. | Вид-во Основа https://book.osnova.com.ua/book/6298 | |
Посібник пропонує читачеві різноманітні інтегровані проекти, у яких втілена наскрізна лінія «Здоров’я і безпека» засобами учнівських проектів. Матеріали видання можуть бути використані для планування і проведення інтегрованих уроків, виховних та позакласних заходів. Алгоритми й ідеї для учнівських проектів, запропоновані у посібнику, стануть у пригоді творчим педагогам для реалізації компетентнісного підходу й розкриття наскрізних ліній. Для вчителів основ здоров’я, математики, історії, трудового навчання, біології, хімії, економіки, української мови та літератури, іноземних мов, мистецтва, фізичної культури. | Вид-во Основа https://book.osnova.com.ua/book/6292-Інтегровані_проекти._Здоров’я_і_безпека | |
Посібник містить 4 розділи відповідно до провідних наскрізних ліній ключових компетентностей. Наведено тексти, що сприяють формуванню національної свідомості, розвитку духовної, фізичної, екологічної й естетичної культури школярів Нової української школи. Посібник укладено згідно з вимогами чинної Програми, що ґрунтується на засадах компетентнісного, особистісно орієнтованого й діяльнісного підходів до навчання та зумовлює чітке визначення результативного складника засвоєння змісту базової й повної загальної середньої освіти. Складовими цього посібника є вправи (для переказів, диктантів, читання мовчки та вголос, для списування), завдання до яких побудовані за інтерактивним принципом. | Вид-во Основа https://book.osnova.com.ua/book/6345-Українська_мова._Наскрізні_лінії_в_дидактичних_матеріалах | |
Матеріал посібника розкриває особливості та можливості проектної технології у вивченні наскрізної змістової лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток», формуванні екологічної компетентності учнів. У посібнику вміщено інтегровані навчальні проекти, розраховані на учнів 5–9 класів; методичні рекомендації щодо їх організації та проведення. | Вид-во Основа https://book.osnova.com.ua/book/6300 | |
Авт.Плющ Ю.О. У посібнику запропоновано досвід впровадження кейс-технології у навчання школярів початкової школи. Докладно розглянуто теоретичні засади методу та запропоновано найрізноманітніший практичний матеріал: інтегровані кейс-уроки та фрагменти уроків за кейс-технологією для школярів 1–4 класів. Запропоновано QR-коди з посиланнями на відеоматеріали до уроків. Частина матеріалів запропонована для копіювання і використання учнями. Матеріали посібника призначені для проведення інтегрованих уроків, предметних уроків, виховних заходів, тематичних свят, планування дослідницької та проектної діяльності учнів. Для вчителів початкової школи, вихователів групи подовженого дня, заступників директорів із навчально-виховної роботи в початкових класах. | Вид-во Основа https://www.yakaboo.ua/kejs-tehnologija-v-pochatkovij-shkoli-poradnik-dlja-vchitelja.html | |
Електронні ресурси | ||
Методичні рекомендації щодо розвитку STEM-освіти в закладах загальної середньої та позашкільної освіти у 2020/2021 навчальному році | ||
Упровадження STEM-освіти в умовах інтеграції формальної і неформальної освіти обдарованих учнів: Методичні рекомендації https://core.ac.uk/download/pdf/286032301.pdf | ||
STEM-освіта: стан впровадження та перспективи розвитку http://man.gov.ua/upload/news/2017/12_11/Zbirnyk.pdf | ||
Всеукраїнський інноваційний освітній проект «Я — дослідник» Методичні рекомендації http://yakistosviti.com.ua/userfiles/file/Metod_rekom_Doslidnyk.pdf | ||
Інноваційний освітній проект всеукраїнського рівня «Я — дослідник» (У рамках освітнього проекту розроблено та схвалено МОН) http://yakistosviti.com.ua/uk/Proekt-IA-doslidnik | ||
Збірник матеріалів зимової дистанційної сесії «STEM-школа – 2020» http://yakistosviti.com.ua/userfiles/file/2020_Zbirnyk_STEM-school_zim.pdf | ||
Використання елементів STEAM-освіти на уроках математики в сучасній школі https://www.zippo.net.ua/data/files/2020/stem_book.pdf | ||
Використання елементів STEM-освіти на уроках математики. Збірник матеріалів роботи творчої групи викладачів математики. https://wp.nmc-pto.rv.ua/DOK/TG2019/TG_STEM_2019.pdf | ||
Ресурси для STEAM - уроків: Корисні безкоштовні ресурси для проведення STEAM - уроків https://educationpakhomova.blogspot.com/2019/12/steam.html | ||
STEM – освіта в ЗЗСО: теорія і практика. | ||
STEM-уроки для учнів 1-4 класів початкової школи Методичні матеріали http://socrat.in.ua/wp-content/uploads/2019/12/Stem_print.pdf | ||
Добірка уроків з елементами STEM-освіти https://naurok.com.ua/post/dobirka-urokiv-z-elementami-stem-osviti | ||
STEM: шаблони і ідеї https://educationpakhomova.blogspot.com/p/blog-page.html | ||
Модернізація педагогічної вищої освіти з використанням інноваційних інструментів викладання: Посібник «Основи STEAM-освіти» (Факультет Інформаційних технологій та управління) http://mopedproject.eu/wp-content/uploads/2020/08/course_handbook_STEM_FINAL_ukr.pdf | ||
Каталог інтернет-ресурсів зі STEM-освіти |